234/IMG_20170201_134956 (Small).jpg

FIETSCHAOS AAN DE BOEKERSLOOTLAAN

GEPLAATS OP: 03.02.2017

Bij het Shell tankstation aan de Boekerslootlaan staan al een flink aantal jaren een hoeveelheid fietskluizen. Deze kunnen gehuurd worden. Navraag heeft echter geleerd dat er in al die jaren nog nooit een kluis verhuurd is.

De bushalte Boekerslootlaan is een van de drukste bushaltes in Noordwijk. Niet zo verwonderlijk, 3 buslijnen doen deze halte aan. Buslijn 20, lijn 90 en sedert december vorig jaar ook bus 385 naar Den Haag. Gevolg is dat de kleine fietsenstalling overbevolkt is geraakt.

De wijkvereniging heeft er al diverse malen bij de gemeente op aangedrongen de fietskluizen weg te halen er er een grotere fietsstalling te plaatsen. Helaas ligt dit blijkbaar niet zo eenvoudig. De kluizen zijn eigendom van de provincie en worden aan een particulier bedrijf verpacht. En dus kan de gemeente niets anders doen dan regelmatig bij de provincie aan de bel te trekken.

U begrijpt het al, dit wordt vervolgd.